Klanten zoeken tegenwoordig vooral online naar een oplossing voor hun behoefte. Op dát moment is het noodzakelijk dat uw website zo goed mogelijk wordt gevonden in zoekmachines zoals Google. Een perfect middel hiervoor zijn landingpagina’s, oftewel ”een websitepagina met als doel om op een specifieke zoektermcombinatie te scoren in Google”.
Kortom wil je beter vindbaar worden met jouw website in Google? Lees dan onderstaand verder, in dit artikel leggen we uit hoe je dit met jouw (Ziber) website kunt verwezenlijken of laten uitvoeren.
Bekijk hier het uitgebreide en gedetailleerde stappenplan van Ziber zelf, onderstaand gaan we in op de grote lijnen wat erbij komt kijken.
Bij het maken van een landingspagina zijn een paar stappen belangrijk: 1. Wat is de wens en hoe zoekt een zoeker, potentiële klant, hierna? 2. Hoe wordt jouw website het beste antwoord op die vraag? 3. Hoe maak ik van deze (be)zoeker mijn klant?
1. Probeer helder te krijgen; - Welk product of dienst wil je verkopen? - Gebonden aan een specifieke regio? Bijvoorbeeld Schagen/Alkmaar/Noordkop/Hollands Kroon/etc. - Hoe zoekt een zoeker? Door middel van Google Suggesties, Google Zoekwoordentool of andere hulptools. - Kies ten slotte uit alle opties een zoekwoordcombinatie uit waarop je gevonden wilt worden. Bijvoorbeeld: ”eten bestellen in Schagen”
2. Om op dit zoekresultaat de website hoog in Google te krijgen, biedt een landingspagina uitkomst. Hoe beter en populairder deze pagina is, hoe hoger deze in zoekmachines verschijnt. Hoe deze pagina gemaakt kan worden in Ziber is in de uitgebreide handleiding te lezen. Op een later moment zal hier op het kennisplein van Wijn Design dieper op worden ingegaan.
3. Belangrijk hierbij is het helder krijgen van het doel: Wat wil je dat de bezoeker doet op de landingspagina? Contact opnemen via e-mail, bellen, aanmelden nieuwsbrief of een bestelling plaatsen. Om dit doel te bereiken moet dit op de website duidelijk zijn. Kortom plaats een telefoonnummer, e-mailadres, reactieformulier of link naar de Facebookpagina. Zet de bezoeker aan tot actie! Om het resultaat (met een duur woord heet dit ”conversie”) van het aantal bezoekers op de gemaakte landingspagina zo hoog mogelijk te krijgen zijn er verschillende mogelijkheden. Hier volgt later een apart artikel over.