• Identiteit, logo en huisstijl
  • Grafische vormgeving
  • Website
  • Webshop
  • Narrowcasting
  • Domeinregistratie
  • Wordpress hosting
  • E-mail
  • Project coördinatie
  • Creatief spreekuur
  • Fotografie
  • Schrijven van teksten
  • Online marketing
    • Quickscan
    • Zoektermen onderzoek
    • Website optimalisatie
    • Landingspagina realiseren
    • Website statistieken PRO
    • Social Media
    • Online adverteren
    • Online Display Adverteren
    • Google voor de Groenteboer
  • AVG en uw website
overzicht

Maak jij ook deze conversie ”blunders” op je website?

voorkom conversie blunders

Gepubliceerd: 25-08-2014

Laatst gewijzigd: 08-09-2014 | 10:58:09

Het einde van de zomerperiode nadert en de accu’s zijn weer opgeladen. Met frisse zin weer te werk om met opgedane ideeën en creatieve plannen meer succes te boeken.

Een goed moment om de eigen website eens (positief kritisch) te bekijken: Wat is er goed? Maar vooral, wat kan er beter? Onderstaand een aantal conversie ”blunders” die ten koste gaan van het resultaat.
Bekijk of deze ook op jouw website van toepassing zijn, wij zijn benieuwd!



- Website zonder doel:
Wat is het doel van de website? Als jij het niet weet, kan de bezoeker dit al helemaal niet weten. Dus wat wil je dat de bezoeker doet op de website, en pas de inhoud hier op aan.
Voorbeelden van doelen zijn: product verkopen, offerte opvragen, inschrijven nieuwsbrief of de bezoeker contact op laten nemen.

- Geen focus, kies je nichemarkt en doelgroep:
Als (kleinere) ondernemer is het verstandig te specialiseren in één bepaalde tak (een niche). Iets waar jij écht goed in bent. Om vervolgens, wanneer dat succesvol is, een andere productgroep of dienst bij te voegen.
Speel hierop in met reclame maken; kies alleen de middelen en promotie specifiek op jouw doelgroep gericht.

- Contactgegevens verstopt:
Vermeld altijd het e-mailadres + telefoonnummer op een prominente plek op de website. En vraag ze contact op te nemen. Verpakt in een pakkende Call to Action.

- Houd rekening met de ”2 seconden regel”:
Een gemiddelde (nieuwe) bezoeker besluit binnen 2-4 seconden of hij/zij op de website blijft.
Hier kun je rekening mee houden door meteen duidelijk te maken; welke markt je bedient, welk probleem je oplost, wat je onderscheidend vermogen is (USP’s) en wat je van de bezoeker verwacht (het doel).

- Onduidelijke websitestructuur:
Zorg ervoor dat de website een logische structuur heeft. Dat overzichtelijk en duidelijk voor de bezoeker is. Werk met hoofd- en subcategorieën die het bedrijf, diensten en overige informatie goed weergeven. En alle pagina’s altijd bereikbaar binnen een paar klikken vanaf de Homepage.

- Websitesnelheid en mobiel gebruik:
Een trage website zorgt voor ergernis bij de bezoeker en een lagere score in Google. Goede hosting kan hier uitkomst bieden.
Daarnaast is het zeer belangrijk dat de website geschikt is voor mobiel gebruik (telefoon en tablet). Bijvoorbeeld het klikbaar maken van het telefoonnummer.
Tip: Bekijk de eigen website eens zelf met een mobiele telefoon of tablet om te zien wat er beter kan.

- Aansprekend design en goede content:
De website is jouw ”online winkel” en ”visitekaartje”. Dus een mooie presentatie is zeer belangrijk! Een fysieke winkel ziet er namelijk toch ook vaak verzorgd en aanlokkelijk uit? Zorg daarom voor herkenbaar design, pakkende beelden en goede (commerciële) teksten.

- Website zonder actualiteit en sociale uitstraling:
Laat zien dat je website(/bedrijf) springlevend is! Dus geen laatste nieuwsbericht uit 2013, maar recente berichten en uitgevoerde projecten.
Zorg voor vertrouwen en een persoonlijke uitstraling. Bijvoorbeeld een koppeling met Sociale Media en een referentiepagina kan hier uitkomst bieden.

- Niet meten, is niks weten:
Wanneer je wilt weten hoe de website presteert, dan is inzicht middels webanalytics een must. Zonder gegevens is het onmogelijk om je website écht te verbeteren. Gebruik bijvoorbeeld Google Analytics.

- Onvindbare website:
Ook al is de website nog zo mooi, als er geen bezoekers op komen dan is er geen resultaat. Ga daarom (zelf of laat dit uitvoeren) aan de slag met online gevonden worden.
Let wel dat (online) marketing ”geen sprintje is, maar een marathon”. Dus ga gedegen te werk en focus niet te veel op de korte termijn resultaten.

Er zijn uiteraard nog meer aandachtspunten. Jouw website laten controleren op conversie ”blunders”? Neem contact op, en mis niet langer online klandizie.

Gerelateerde artikelen


17-12-2018 - Recaptcha V3
01-07-2016 - Mobiel vriendelijke websites presteren beter in Google
13-10-2014 - Nieuwe domeinnaam mogelijkheden!

Tags


website , conversie , online marketing , kennisplein

Overig nieuws


25-05-2020 | 10:37:00 - Ziber Support nu ook via WhatsApp!
03-02-2020 | 09:48:00 - Maik's Live Sprinter 204 - Ziber
23-01-2020 | 15:00:00 - Da's mooi, Da's Gnap. Gnap: nieuwe naam MediaPublisher
17-12-2018 | 14:01:00 - Recaptcha V3
06-08-2018 | 05:00:00 - Google Maps nu betaald element
06-08-2018 | 02:00:00 - Het interactieve scherm Senseview
04-06-2018 | 05:00:00 - Privacy wijzigingen voor uw website
26-04-2018 | 10:00:00 - Video: De AVG-privacywet, wat is dit nu eigenlijk?
20-04-2018 | 11:45:00 - Fiep: vergeet u niet uw fotoalbum te beveiligen?
13-04-2018 | 15:40:00 - Maakt u zich zorgen over de privacy van Facebook?
13-04-2018 - Meer huisstijl met een custom font!
13-04-2018 - Maak uw Senseview interactief met Facebook!
23-03-2018 - Beveilig uw fotoalbums met Fiep, de App voor ouders.
05-03-2018 - Google Chrome gaat websites als ‘niet veilig’ markeren
04-01-2018 - Vraag een Ziber APK aan voor uw website!
18-09-2017 - Google Chrome markeert HTTP-websites als niet veilig
10-07-2017 - Domeinregistratie telefonische verkooptruc
29-01-2017 - WordPress kiest voor SSL en PHP 7
01-07-2016 - Mobiel vriendelijke websites presteren beter in Google
13-10-2014 | 16:30:00 - Nieuwe domeinnaam mogelijkheden!
13-10-2014 - Product-concept website SportveldverlichtingSpecialist.nl online!
09-10-2014 - Landingspagina’s maken met Ziber
24-09-2014 - Bloemencorso Winkel
28-08-2014 - Spaansen ”Buitenleven Inspiratie” catalogus 2014 uitgebracht
18-08-2014 - Belettering HD Demolition en Bell Dredging Pumps wagens
21-07-2014 - Waarschuwing: Let op spookfactuur van NL Domein Host
02-07-2014 - Google introduceert ‘Google Mijn Bedrijf’
01-07-2014 - Tips die je niet mag missen voor mooie Bedrijfsfotografie
16-06-2014 - Stuurt jouw bedrijf regelmatig een E-mailing? Gebruik dan deze tips voor beter resultaat!
12-06-2014 - Het vernieuwde Buitengewoon Klaver woonmagazine is uitgebracht

Laatste nieuws

Tagcloud


  • concept
  • drukwerk
  • huisstijl
  • kennisplein
  • logo
  • ontwerp
  • vormgeving
  • webdesign
  • website
  • ziber

Zoeken in nieuws


Zoek

Contactgegevens

Wijn Design
Zandwilg 14d
1731 LS Winkel
t: 0224 - 540 135
info@wijndesign.nl

Routeplanner
Btwnr. NL002136062B42
Kvknr. 37089831

Contact


Zandwilg 14d
1731 LS  Winkel

T: 0224 - 540 135
F: 0224 - 540 138

info@wijndesign.nl

 

Verklaringen


Disclaimer

Leveringsvoorwaarden

Privacyverklaring

 

AVG


AVG en uw website

Diensten


Reclamebureau
Identiteit & creatie
Logo & huisstijl ontwikkeling
Grafische vormgeving
Fotografie

Webdesign
Webshop
TV-scherm presentatie

Wordpress website
Ziber website

Online marketing
Social media

 

Drukwerk


PMS kleuren drukken
PMS drukwerk studio

Werkgebieden


Regio Schagen

Webdesign Schagen e.o.
Reclamebureau Schagen e.o.
Designbureau Schagen e.o.
Online Marketing Schagen e.o.
Drukkerij - Drukwerk Schagen e.o.



Regio Hollands Kroon


Reclamebureau Hollands Kroon
Webdesign Hollands Kroon
Drukkerij Drukwerk Hollands Kroon

 

Regio Anna Paulowna Den Helder


Reclamebureau Den Helder
Webdesign - Anna Paulowna Den Helder
Drukkerij Drukwerk Anna Paulowna Den Helder

 

Regio Heerhugowaard


Reclamebureau Heerhugowaard
Webdesign Heerhugowaard
Drukkerij Drukwerk Heerhugowaard


Regio Hoorn


Reclamebureau Hoorn
Webdesign Hoorn
Drukkerij Drukwerk Hoorn

Regio Alkmaar


Reclamebureau Alkmaar
Webdesign Alkmaar
Drukkerij Drukwerk Alkmaar
 

Regio Opmeer Medemblik


Reclamebureau Opmeer - Medemblik
Webdesign Opmeer - Medemblik
Drukkerij Drukwerk Opmeer - Medemblik

Social media


Facebook   Twitter   LinkedIn   Ziber Mediapublisher

 

 

-

Copyright 2023 - Wijn Design
Inloggen | Sitehand - Website met apps | Ziber - PSD naar html | Wijn Design - Reclamebureau Alkmaar